Polecamy:
1 2 3 4 5
Ocena: 4,3/5 Głosów: 14
175
Komentuj
a
Wyślij znajomemu Wyślij znajomemu
Wiadomość została wysłana

E-mail znajomego:

Od:

Wiadomość:

(Oprócz twojej wiadomości zostanie wysłany link do polecanej treści serwisu)
Kalendarz ciąży
36. tydzień ciąży (34. tydzień od zapłodnienia )

36. tydzień ciąży

Brzuch może być jeszcze wysoko (dno macicy znajduje się aż pod piersiami). Zanika maź płodowa. Buzia malca jest już taka, jaką zobaczysz po porodzie. Po meszku nie ma śladu. Utwardzają się kości czaszki. Malec teraz sporo śpi - pewnie zbiera siły na trudy porodu.

A jeśli będziesz mamą bliźniąt? Urodzisz najprawdopodobniej już w tym tygodniu! Bliźnięta bowiem rodzą się wcześniej - między 35. a 37. tygodniem ciąży.

MAMA

Macica z lokatorem mogą uciskać przeponę, więc ciężko ci oddychać, dokucza ci też zgaga. Z kolei nacisk na pęcherz powoduje, że jesteś częstą bywalczynią toalety.

Na kilka tygodni przed porodem obniży się dno macicy - poczujesz wtedy ulgę, łatwiej ci będzie oddychać.

Zwróć uwagę na aktywność dziecka, jego ruchy powinnaś odczuwać codziennie, chociaż będą one już dużo słabsze.

WAŻNE

Jeżeli zaobserwujesz u siebie wyciek wód płodowych w kolorze przeźroczystym lub zielonkawym, szybko jedź do szpitala. Interwencja lekarza jest niezbędna także wtedy, gdy zauważysz na bieliźnie różowawą wydzielinę lub poczujesz silne, regularne skurcze podbrzusza - to może być znak, że zaczął się poród.

Dziecko od głowy po pupę ma ok. 34 cm, a całkowita jego długość może wynosić nawet 46 cm. Waży ok. 2800 g.

Porozmawiaj z dziewczynami, które są na tym samym etapie ciąży.

 

Porada dnia

Opowiedz swojemu maleństwu, jak przygotowujesz się na jego przyjęcie – co kupiłaś, jak urządziłaś pokój.
Pomyśl, z jakimi zakupami możesz się jeszcze wstrzymać – np. gryzaczki będą potrzebne dopiero za kilka miesięcy, nie musisz kupować wszystkiego naraz.
Szykując kącik dla maleństwa, nie zapomnij o fotelu dla siebie – powinien stać obok dziecięcego łóżeczka, abyś w nocy mogła wygodnie w nim usiąść i nakarmić niemowlę.
Dziś przygotuj sobie danie z brukselki – zielone warzywa liściaste to niezastąpione źródło witamin!
Już dziś pomyśl o spakowaniu torby, którą zabierzesz do szpitala – zrób listę niezbędnych rzeczy (szlafrok, ręcznik, podpaski, biustonosze do karmienia).
Poproś bliską osobę o delikatny masaż obolałych pleców.
Z osobą, która będzie towarzyszyć ci podczas porodu, poćwicz oddychanie – partner, mama, przyjaciółka powinni wiedzieć, jak pomagać ci w trakcie tego wydarzenia.

Komentarze

Imię lub nick
Dodaj komentarz
18-11-2014

Hej dziewczyny. U mnie wlasnie będzie kończyl się 36 tydzień i powiem wam ze czuje się super, mam tylko trudności z oddychaniem nie duże ale sa, spie dobrze. Cala ciaza ksiazkowa. Już nie mogę się doczekać mojej malej kruszynki. Pozdrawiam i trzymam kciuki

14-11-2014

za to ja mam wizytę dopiero za tydzień mojemu synkowi chyba nie śpieszy się na świat:)pozdrawiam jeśli chcesz możemy sobie popisać na fb

13-11-2014

Hej też mam termin na 15 grudnia ale mała pcha sie na świat wcześniej tyg. temu na wizycie okazało sie że mam 2cm rozwarcie we wtorek mam znów wizytę i czekam niecierpliwie ;/

12-11-2014

A ja mam termin na 15 grudnia i do tego cukrzyce ciążową.Moja pani doktor mówi że będzie cesarka ale ja sama już nie wiem który poród lepszy

11-11-2014

Ja dzis zaczynam 36 tc. od 6 dni leze w szpitalu gdyz moj Bobasek szykuje sie juz do wyjscia... skrocona, miekka szyjka, rozwarcie i glowka bardzo nisko.... mam nadzieje ze dotrwamy jeszcze 2 tyg. zeby byly chociaz te pelne 37. To nasz pierwszy Skarbek i juz nie moge sie doczekac ale ze wzgledu na jego dobro wole aby jeszcze troche posiedzial u mnie w brzuszku:)

10-11-2014

Katarzynka, radziłabym skonsultować, czy to nie woreczek żółciowy - jeśli go jeszcze masz. Uporczywy, silny ból w tej okolicy to może być kolka wątrobowa - ja tak miałam.

07-11-2014

hello, też u mnie 36 tydz. termin na 01.12 (usg) lub 07.12 z mies. To będzie drugi dzidziuś, drugi chłopczyk i nie mogę się doczekać, chociaż dopiero pakuję torbę i liczę, że nie wyjdzie wcześniej :D Dolegliwości w sumie nie mam żadnych, poza tym, że zaczęłam chodzić '"jak kaczka" i czuję się taka "rozkraczona" :P oby do grudnia i do szczęsliwego rozwiązania!

05-11-2014

Cześć Dziewczynki 😊 zaczynam 36 tydz...i już nie mogę😕 to moja 3 ciąża, w drugiej urodziłam w 36 tyg i szczerze pisząc mam nadzieję, że historia się powtórzy...Mam straszne bóle żołądka, które promieniują do pleców, pod prawą łopatkę...nie mogę jeść, spać, stać.leżeć, siedzieć, oddychać...już nie mam siły...czy któraś z Was też tak ma???? Pozdrawiam

03-11-2014

ja zaczynam 36 tydz za 3 dni, zgagę mam paskudną, najgorzej w nocy, źle śpię, ciężko mi się oddycha, co chwilę biegam siusiu itd. Czyli norma. To moja druga ciąża, w pierwszej przytyłam nieszczęsne 28 kg ;/ teraz obecnie mam jakieś 11-12 kg na plus. A co do wagi maluszka, to na prawdę trzeba brać dużą poprawkę na to co mówi lekarz, mi w pierwszej ciąży lekarz powiedział, że dziecko będzie duże, 2 tyg przed terminem mówił, że ma już ok 4 kg, a rodziłam tydzień po terminie, więc byłam przerażona, a co się okazało? Mała miała 52 cm i 3200.. więc nieźle się pomylił.. córkę mamy, teraz ma byc synek, wizyta za 3 dni :D pozdrawiam :D

21-10-2014

urodzilam pierwsza córkę w połowie 36 tc i ważyła 3,4 kg...

16-10-2014

Witajcie:) Dzisiaj zaczynam 36tydzień. To moja pierwsza ciąża i strasznie się denerwuje. Do daty porodu jeszcze stricte 5tygodni ale obawiam się ewentualnego wcześniejszego porodu (choć medycznych wskazań takich nie mam). Wiadomo, że dzidziuś jest oczekiwany bardzo i fakt jego wcześniejszego przybycia na świat wszystkich by ucieszył ale dla mnie byłby to ogromny stres zwłaszcza, (choć może to głupi powód i głupio to zabrzmi;)że jeszcze remontujemy mieszkanie na całego;) no ale jak to mówią - życie:) Wizytę u lekarza mam za 4ni. Czuję się dobrze, mała się rusza, torba prawie już spakowana pokoik prawie gotowy;) Oby wszystko było w porządku:) Pozdrawiam serdecznie:)

31-08-2014

witam, jestem teraz w 36 tyg ciąży i mam doduży brzuch, cięzko mi sie oddycha, spacerowac. Mam nadzieje, ze jeszcze 2-3 tyg i urodzę dzidziusia, gdyż to moja druga ciąża i historia może się powtórzyc, ze urodze 2 tyg wczesniej. mam synka 4 letniego, który nie może się doczekać, żeby zobaczyc i pójsc na spacer z wózkiem. Przytyłam 12 kg. Jeszcze nie jestem spakowana, gdyz jeszcze pracuje w biurze z tydz, potem zaczne przygotowac sie w domu wyprawki dla dzidiusia i torbe do szpitala. Pozdrawiam przyszłe i obecne mamusie.

20-06-2014

Witajcie, ja mam termin na 24 lipca i zdecydowanie czuję, że Mała się rozpycha. Brzuszek coraz większy, trudno się oddycha, ale czego nie robi się dla dzieciątka... pozdrawiam!

21-05-2014

ja też mam na 18 czerwca mam ryzyko porodu przedwczesnego ale myślę że jeszcze troszkę mała posiedzi torba spakowana...leze od 4 tygodni bo szyjka się skracała. Mam 17 kg wiecej i końcówka ciąży już mnie wykańcza ale za tydzień wstaję i sprzątam :)

20-05-2014

Witajcie przyszłe mamuśki;-) Zaczynam właśie 36 tydzień i zaczynam po mału pakować torbę termin na 18 czerwca ale kto wie kiedy synek zechce sie przywitać.To moja 2 ciąża z córką przytyłam 16 kg a teraz zaledwie 8 więc jestem książkowym przykładem że każda ciąża jest inna;-) Synek dobrze sie rozwija nie mialam żadnych problemów i dolegliwości chyba z córką wszystko wykorzystałam;-) Córa urodziła sie 15 czerwca więc może sprawi brat prezent siostrze i sie z nią przywita.Trzymam kciuki za mamuśki i cieszmy się naszymi brzuszkami bo to najwspanialszy czas dla naszych rodzin;-)

05-05-2014

Wlasnie zaczelam 36 tydzien...wciaz czuje sie calkiem niezle owszem doskwieraja mi typowe objawy ciazowe ale nienarzekam...staram sie je jakas zwalczac....juz niemoge sie doczekac kiedy zobacze moja mala niunie:) PS.Dziewczyny nieprzejmujcie sie tymi calymi wskaznikami ile dziecko powinno wazyc,jaka powinno miec dlugosc w danym tygodniu ciazy itd.Kazda z nas jest indywidualistka i oczywiste ze u kazdej z nas ciaza bedzie inaczej przebiegac...dziecko bedzie mialo inna wage itp.Starajcie sie niestresowac tego typu problemami,skupcie sie na sobie dziecku partnerze i cieszczcie sie ta ciaza bo to naprawde piekny i niepowtarzalny moment w zyciu kazdej kobiety :)

03-05-2014

Cześć Dziewczyny, Czy spakowałyście torbę do szpitala? Jakie ubranka zabieracie dla dziecka ( rozmiar 56 czy 62 . Dostałam listę ze szpitala co jest wymagane i nie mieszczę się do 1 dużej torby na kółkach.

10-04-2014

Monika, na zgagę polecam migdały, ale zanim połkniesz pożuj je trochę aby się wytworzyło mleczko migdałowe, druga propozycja juz farmakologiczna to Reni,można stosować w ciąży. Mi do 35 tygodnia migdały pomagały, ale w 36 bez Reni się nigdzie nie ruszam. Jak masz obawy odnośnie Reni zapytaj lekarza 😊 pozdrawiam

10-04-2014

jezeli chodzi o wage maluszkow w brzuszku lekarze czesto sie myla nie kiedy mowia ze ma byc duze dzieciatko ponad 4 kg a rodzi sie ponad 3 i na odwrod:)ja pierwszego synka urodzilam 3700 i drugego malca wiekszego bym nie chciala mimo ze lekarz mowi ze bardzo prawdopodone ze drugi chlopczyk bedzie wieksze:)czas pokaze co i jak narazie nie martwie sie waga wazne by wszystko przebieglo prawidlowo i dzidzius byl zdrowy:)

10-04-2014

hey 36 tydz...malec ułożony jest prawidlowo głowka w dół meczy mnie straszna zgaga i czuje ucisk na pecherz!jest to drugo chłopiec bo pierwszy synek bedzie mnial w maju 8 lat i wtedy bedzie ich dwoje!ciesze sie ogromnie chociaz po tylu latach przerwy zaczynam wszystko na nowo pozdrawiam i zycze powodzenia!

Kalkulator ciąży

Sprawdź,
który to tydzień

wpisz datę ostatniej miesiączki (w formacie rok-miesiąc-dzień)

Znajdź miejsca przyjazne rodzicom i dzieciom. Pomóż innym mamom i dodaj miejsca, które ty lubisz.