Polecamy:
1 2 3 4 5
Ocena: 4,6/5 Głosów: 12
238
Komentuj
a
Wyślij znajomemu Wyślij znajomemu
Wiadomość została wysłana

E-mail znajomego:

Od:

Wiadomość:

(Oprócz twojej wiadomości zostanie wysłany link do polecanej treści serwisu)
Kalendarz ciąży
32. tydzień ciąży (30. tydzień od zapłodnienia )

32. tydzień ciąży

Skóra dziecka staje się gładka, różowa i miękka jak... skóra niemowlaka. Buzia nabrała wyrazu, jest coraz okrąglejsza. Także całe ciało staje się nieco pulchne, bo tkanka tłuszczowa, która jeszcze 2-3 tygodnie temu stanowiła zaledwie 4% masy ciała, w tym tygodniu zajmuje już blisko dziesiątą część wagi malca. W chwili porodu tłuszcz będzie stanowił ok. 15 % masy ciała malca.

U części chłopców jądra dotarły do moszny.

MAMA

Masz prawo czuć się coraz gorzej. Macica powiększyła się prawie 500 razy, jej dno znajduje się teraz pod żebrami. Trudno ci się poruszać (uważaj, by nie stracić równowagi!), oddychać i spać. Pocieszający jest fakt, że to już końcówka, a twoje dziecko rozwija się prawidłowo.

Maluch nie tylko otrzymuje od ciebie pożywienie, tlen, ale i uczucia oraz nastrój. Wszystko dostarczasz mu poprzez pępowinę. Ten "przewód życia" ma centymetr grubości i biegną w nim trzy naczynia krwionośne.

WAŻNE

Koniecznie zrób badania w kierunku kiły (WR). To pozwala zapobiec kile wrodzonej, która wywołuje u dziecka nieuleczalne zmiany (kiła nabyta matki jest chorobą uleczalną i można ją leczyć nawet w czasie ciąży).

Dziecko mierzy ok. 28 cm i waży ok. 1700 g.

Porozmawiaj z dziewczynami, które są na tym samym etapie ciąży.

 

Porada dnia

Zrób spis ubrań, które musisz kupić dla maleństwa - pamiętaj, że ze wszystkich ubranek dziecko błyskawicznie wyrośnie, niech więc twoja lista nie będzie zbyt długa.
Pamiętaj, by wybierając szpital, spytać o ceny: znieczulenia, porodu rodzinnego, dodatkowej opieki.
Jeśli tylko możesz pracować w domu, zdecyduj się na takie rozwiązanie - zaoszczędzisz czas, nie narazisz się na infekcje, poza tym będziesz się czuła swobodniej.
Zorientuj się w ofercie dziecięcych wózków - odpowiedni wózek powinien mieć duże koła, odpinaną gondolę i mocne hamulce.
Jeśli twoja ciąża przebiega prawidłowo, rozważ możliwość porodu w wodzie - wiele kobiet bardzo chwali sobie takie rozwiązanie.
W ciągu dnia jak najwięcej czasu poświęć na relaks - rób sobie np. piętnastominutowe przerwy w pracy.
Czas już pomyśleć o kupnie łóżeczka dla maluszka - powinno ono mieć regulowane dno, opuszczany bok i dość ciasno rozmieszczone szczebelki (co 6-8 cm).

Komentarze

Imię lub nick
Dodaj komentarz
26-03-2015

Termin 15 lub 12 maj. Kończymy 32(6d) tc. +7kg jak byk. Wyglądam jakbym połknęła arbuza. :-) Są lepsze i gorsze dni. Chciałbym mmóc tak jak 2 tygodnie temu sprzątać i nosić zakupy... Niestety, jest coraz ciężej. Chyba czas troszkę odpuścić i więcej odpoczywać. Mąż się ucieszy. Córeczka bardzo aktywna. I już zaczynam sie bać i porodu i tego co będzie po. To nasze pierwsze maleństwo.

25-03-2015

Witam :) u mnie 32 tc,niesety skraca się szyjka macicy i tym samym macica się stawia :( najprawdopodobniej trzeba będzie założyć krążek. Lalunia waży 1600 :*

22-03-2015

Przytylam 11kg jestem w 32 tyg ciazy

16-03-2015

32 tydz i przytylam 3kg,moze to z nerwow bo moj maz wybral inne zycie.ale synka juz nie moge sie doczekac.

16-03-2015

WITAM WŁASNIE ZACZYNAM 32 TYDZIEN TERMIN MAM NA 15 MAJ MOJA LALECZKA WAZY JUZ 2040 GRAM POZDRAWIAM

14-03-2015

Hej Mamusie :) Dziś właśnie zaczynamy 32 tydzień :) w poniedziałek 9.03.2015 nasz Synuś ważył 1870 g :)

06-03-2015

mój synuś w 29 ważył 1600 g. Teraz jestem w 32 i już szczerze mam dość, chciałabym się położyć na brzuchu i nie chodzić co 5 minut do łazienki :(

05-03-2015

32 tygodiu urodziłam synka miał 1 kg trzymajcie się mamuśki

04-03-2015

witam,jestem w 32 tyg ciazy. moj synek wazy ok 2100 a ja przytylam niecale 7 kg.

04-03-2015

moje dziecko w 30 tyg wazylo 1600 gram :D

02-03-2015

Ja przytylam 14 kg.tak szybko tylam na poczatku i sie batdzo przejmowalam.naleze do tych chudych.teraz od miesiaca nie tyje. Jem normalnie ale zmarl ki tata teraz stres jego choroby chyba to wywołuje. ..pozdrawiam wssystkie Mamusie

24-02-2015

Hej:) jestem w 32 tyg ciąży i na USG nasza Malutka waży ok 1770g. Lekarz twierdzi że to trochę za mało, obwód brzuszka ma jak dziecko w 30 tyg, dlatego zalecono mi zażywanie Medarginu i Acardu w celu usprawnienia przepływu krwi w pępowinie (hipotrofia płodu). Za 3 tygodnie kolejne USG, mamy nadzieję, że Malutka nadgoni zaległości w masie ;)

24-02-2015

Hej, ja jestem w 32 tygodniu ciąży. Przytyłam 16 kg i tak jak pisze koleżanka poniżej waga to kwestia indywidualna. Przed ciążą ważyłam 60 kg. Teraz tych 16 nie widać tak bardzo poza dużym brzuchem i piersiami :) Pozdrawiam Was

23-02-2015

Z wagą to jest tak ,że jesteś przy kości przed porodem to przytyjesz mniej a jak byłaś przed ciążą jak patyk to więcej przytyjesz . Ja jestem w 32 tygodniu i przytyłam 17 kg wzrost 170 cm. Przed ciążą miałam brzuch wklęśnięty w stronę kręgosłupa a piersi w rozmiarze małe B . Teraz mam brzuch ogromny i piersi w rozmiarze pełne C/małe D. Jak mowie znajomym , że przytyłam 17 kg to każdy reaguje wielkim zaskoczeniem , bo większość poszło w brzuch i piersi . Nogi i ręce mam chude jak przed ciążą. Tycie to rzecz indywidualna i nie można się przejmować. Nie jem wcale słodyczy i jem bardzo zdrowo .

22-02-2015

Witam panie:-)ja 31 tydz trzecia ciaza i trzeci synuś.Wazy 1700 ale lekarka stwierdzila ze ciut za maly:-(ból albo mrowienie nóg dokucza mi okrutnie ale wierzgania maleństwa rekompensują wszelkie bolączki.przytylam z 6kg..pozdrawiam mamusie

20-02-2015

Nareszcie 32 tc chodz obawiam sie porodu gdyz wiem co przeszłam za pierwszym razem. Juz nie wiem co lepsze cesarka bez bolu chodz nie mozna sie od razu dzieckiem zajmowac i dluzszy pobyt w szpitalu czy ten ogromny ból i szybki powrot do formy. U mnie bedzie porod naturalny gdyz lekarz nie widzi zadnych przeszkod.

16-02-2015

Cześć Mamuśki. My dziś byłyśmy na USG 4D i mamy piękną sesję zdjęciową :) Mała waży 1720g i ma 30cm obwodu główki :) Uśmiecha, ziewa i mruga oczkami! Czekamy z nieciepliwością na obrót główką w dół, bo szykujemy się z mężem na poród naturalny :) jesteśmy ok.7kg na plusie :)

09-02-2015

A apropo trudnościami ze spaniem.... Polecam taką poduszkę w kształcie rogala. Ja przesypiam z nią całą noc, z obowiązkową przerwą na siusiu ;p

09-02-2015

Witam mamuśki. Dołączam do rozmowy. Jestem aktualnie w 32+2 dziecko waży 2100G. Ja do tego czasu przytyłam 15kg. Trochę mnie gubi apetyt na słodsłodycze, no ale cóż :) generalnie całą ciążę przechodzę rewelacyjnie, jakby nie brzuch, to bym nie wiedziała, że w ciąży jestem :) robiłaś, któraś z Was badanie na obecność kiły? Mój lekarz nic nie wspominał, wiec pytam....

08-02-2015

Mój synek (drugi) w 31tc5d ważył 1978g. Moja ginekolog powiedziała, że mały jest cięższy niż powinien o kilka dni... trochę się tym martwię. Pierwszy syn urodził się przez cc z wagą 3170g, 54cm długi. Teraz niestety znow cc - maly ponownie odwrocił sie główką do góry.... jak dotąd przytyłam ok.12kg, ale przed ciążą miałam dość spora niedowagę, wiec to pewnie dlatego.

Kalkulator ciąży

Sprawdź,
który to tydzień

wpisz datę ostatniej miesiączki (w formacie rok-miesiąc-dzień)

Znajdź miejsca przyjazne rodzicom i dzieciom. Pomóż innym mamom i dodaj miejsca, które ty lubisz.