Polecamy:
1 2 3 4 5
Ocena: 4,2/5 Głosów: 8
116
Komentuj
a
Wyślij znajomemu Wyślij znajomemu
Wiadomość została wysłana

E-mail znajomego:

Od:

Wiadomość:

(Oprócz twojej wiadomości zostanie wysłany link do polecanej treści serwisu)
Kalendarz ciąży
11. tydzień ciąży (9. tydzień od zapłodnienia )

11. tydzień ciąży

Malec zaczyna produkować krew, a ściślej - jego wątroba skupia się na tym zadaniu (to na razie jej podstawowe zajęcie!). Wątroba jest tak wielka, że wypełnia prawie cały brzuch i waży jedną dziesiątą dziecka. W brzuchu malca dobiega końca wędrówka nerek na ich miejsce przeznaczenia. Zmiany zachodzą także w główce. Trwa rozwój całego mózgu, a w nim móżdżku, którego zadaniem będzie w przyszłości kontrolowanie równowagi, np. w trakcie jazdy rowerem. Mali mężczyźni mogą pochwalić się większym prąciem, na końcu którego pojawia się otwór. Dziewczynki na razie nie pracują nad swoją płcią. U dziecka trwa rozwój skóry - zaczyna ona nabierać barwnika, ale nadal jest tak cienka, że prześwitują przez nią naczynia krwionośne.

MAMA

Zważ się! Pierwszy trymestr powoli dobiega końca, a w czasie jego trwania nie powinnaś przytyć więcej niż 1,5-2 kg. Przygotuj się jednak, że do końca ciąży przybędzie ci 12-17 kg. A może schudłaś? Jeśli męczą cię wymioty i brak apetytu - to normalne, ale na wszelki wypadek powiedz o swoich problemach lekarzowi, bo w przypadku bardzo uciążliwych nudności może grozić ci niedożywienie i odwodnienie.

Czas na pierwsze "spotkanie" z dzieckiem. Możesz obejrzeć malucha na ekranie podczas badania USG. Teraz jest na to najlepszy moment, bo pierwsze USG powinnaś wykonać między 9. a 13. tygodniem. To badanie nie tylko pomaga ustalić termin porodu oraz potwierdza lub wyklucza ciążę mnogą. Jego głównym zadaniem jest sprawdzenie, czy dziecko nie ma zaburzeń rozwoju (np. zespołu Downa). Lekarz określa to m.in. na podstawie grubości fałdu karkowego dziecka.

WAŻNE

Nie słuchaj opowieści o szkodliwym działaniu USG na dziecko. Nie ma żadnych naukowych dowodów na to, że to badanie powoduje wady i zaburzenia rozwoju malca. Wręcz przeciwnie - jeśli robisz zalecane USG, lekarz nie przeoczy żadnych ewentualnych komplikacji w twojej ciąży.

Płód przypomina teraz dorodną morelę (ma ok. 5-7 cm), ale waży zaledwie tyle, co płaska łyżka mąki - ok. 8 g.

Porozmawiaj z dziewczynami, które są na tym samym etapie ciąży.

 

11. tydzień ciąży - ekspert radzi

Mięśniaki macicy a ciąża

Elżbieta Muszyńska, ginekolog, odpowiada na pytania o mięśniaki macicy w ciąży: Czy mięśniaki macicy są groźne dla ciąży? Czy w czasie ciąży mięśniaki macicy mogą się powiększać? Czy mięśniaki macicy mogą stanowić przeszkodę w trakcie porodu? Czy mięśniaki macicy mogą być przyczyną cesarskiego...

Ciąża mnoga - rodzaje

Agnieszka Antczak-Judycka, ginekolog, odpowiada na pytania o rodzaje ciąż mnogich: Jakie są rodzaje ciąż mnogich? Kiedy mówimy, że bliźnięta są jednojajowe? Kiedy mówimy, że bliźnięta są dwujajowe? Co to jest ciąża dwukosmówkowa? Co to jest ciąża jednokosmówkowa? Co to jest ciąża jednoowodni...

Porada dnia

Zastanów się, czy twoja dieta jest bogata w białko, witaminy C i D oraz wapń – to ważne dla zdrowia twoich zębów i dziąseł.
Kup sobie krem z wysokim filtrem UV – działanie promieni słonecznych nasila charakterystyczne dla okresu ciąży zmiany pigmentacyjne na skórze, czyli tzw. ostudę.
Pamiętaj o systematycznym uzupełnianiu wiedzy o przebiegu ciąży i porodu – będziesz świetnie przygotowana na wszystko, co cię czeka, zmniejszysz też swój lęk.
Przygotuj dziś danie z tłustej ryby morskiej, np. łososia lub śledzia – to doskonałe źródło wielonienasyconych kwasów tłuszczowych i białka.
Poproś partnera lub inną bliską osobę o zrobienie ci masażu pleców i ramion; możesz też wybrać się do profesjonalnego masażysty (poinformuj go jednak, że jesteś w ciąży!).
Wypróbuj ćwiczenia relaksacyjne, np. usiądź z zamkniętymi oczami i wyobraź sobie sielankową scenerię, w którą będziesz się wpatrywać.
Umów się na wizytę u alergologa – jego opieka będzie konieczna, jeśli cierpisz na poważne choroby alergiczne.

Komentarze

Imię lub nick
Dodaj komentarz
19-07-2014

,,...jeśli robisz zalecane USG, lekarz nie przeoczy żadnych ewentualnych komplikacji w twojej ciąży." W mojej przeoczył wadę rozwojową prawego przedramienia a usg miałam robione i to nie raz :( Ale najważniejsze że synio poza tym zdrowy a bez jednej dłoni można żyć bez większych problemów :)

15-07-2014

Tez jestem teraz w 11tygodniu. W grudniu w 18tygodniu okazalo się ze serduszko mojego dzidziusia przestało bic.... Teraz mamy termin na koniec stycznia i mam ogromna nadzieje , ze teraz moja 5latka doczeka się rodzenstwa.....

25-06-2014

Jestem w 11 tyg ciąży,na razie jest wszystko ok,jedyny problem to wieczorami boli mnie żołądek najpóżniej muszę zjeść ostatni posiłek przed spaniem między 17-18. 2 lipca mam wizytę zobaczymy co mi Pani doktor powie. Pozdrawiam wszystkie przyszłe mamy.

23-06-2014

Jedyne moje objawy to senność, brak ochoty na słodycze, a tak to jest nawet spoko, biorąc pod uwagę, że w pierwszej ciąży miałam nudności i wymioty.

19-06-2014

Hey mamuski. tez jestem w 11 tyg ciazy brak zadnych objaaw gdzie to mnie dziwi. byłam u lekarza dwa tyg temu na usg -powiedział mi ze niunia rosnie sie rusza-ale zobaczyl mala plamke gdzies 2 cm od plodu i sie mnie pyta czy plamiłam. gdzie wogule nie plamiłam. stwierdzil z tej plamy mam amblancje. Pytam sie co to jest on stwierdził tak hamsko-PANI JEST ZA MLODA ZEBY SIE ZAMARTWIAC (PRZESZPERALAM TAK PO NECIE I WSZEDZIE WYSZŁO MI TO ZE WADY SERCA SA - JA ze sercem mam wporzadku i w rodzinie mojej tez i u partnera) AKTUALNIE WCZORAJ 18.06 POSZŁAM SIE ZAPISAC NA BADANIA PLENATARNE I W RECEPCJI AKURAT ZAPISYWAŁA MNIE P. GINEKOLOG I POWIEDZIALA MI ZE TO KRWIAK I TERAZ SIE ZACZYNAM MARTWIC CO TO JEST jak to sie moglo stac > MOJ LEKARZ GINEKOLOG ZNACZY SIE JUZ BYŁY STWIERDZIL ZE TO PRZEZ MOJA NIEDOCZYNNOSC TARCZYCY. ZOBACZYMY JAK WYJDZIE NA WIZYCIE U P. GINEKOLOG 1.07 TA DOKTOR JEST MIŁA ( tak mowi moja siostra gdzie dwie ciaze uniej prowadziła) ZOBACZYMY CO ONA POWIE I NA BADANIACH PLENATARNYCH DNIA 7.07. POWODZENIA MAMUSKI. TRZYMAJCIE SIE Z NIUNIAMI :**

10-06-2014

Hej Kobietki. Ja z miesiączki mam termin na 1 stycznia 2015 roku ale z USG na 31 grudzień ehh wolałabym styczeń hihi. W artykule jest napisane że to czas na 1 USG ja za tydzień będę miała już 3 raz i już nawet serduszko w 7 tyg słyszałam. Coś niesamowitego :) Powodzenia wszystkim przyszłym mamusiom oby każda szczęśliwie doczekała końca ciąży :)

10-06-2014

Pozdrawiam wszystkie dziewczyny z określonymi planami na sylwestra:)mój termin 31.12.2014 :) do zobaczenia na porodówce! :)

09-06-2014

Hej dziewczyny, u mnie tez 11 tdz, i termin mam na 31 grudnia, czyli Sylwester. Jak dobrze pójdzie, bo jest ciaza zagrozona... Krwiak i odklejanie sie kosmówki... tatus radzi bym wstrzymywała do 1 stycznia, zeby dziecko nie było najmłodsze w klasie :-))

09-06-2014

Jestem w 11tc termin na 31.12.2014 czyli tak Sylwestrowo. Mój partner mówi że mu obojetne gdzie będzie pić może być porodówka :) Trzymajcie się dziewczyny

07-06-2014

Kurcze co z tą tarczycą, strasznie dużo dziewczyn ma problemy, mi też dopiero w tej ciąży wyszło Hashimoto... Dwie pierwsze ciąże straciłam :( Termin mam na 4 stycznia, mam nadzieję że uda się dotrzymać do Nowego Roku i tym razem dzidziuś się pojawi. Mdłości trzymały mnie do połowy 10 tygodnia, teraz jest już ok:) Pozdrawiam gorąco wszystkie babeczki!

05-06-2014

A ja 24 grudnia.bardzo świątecznie.pierwsze dziecko co do daty porodu to najważniejsze aby zdrowe bylo;) moze rodzic się i w święta.

03-06-2014

Ania! Trzymam kciuki zeby bylo dobrze!!!!

03-06-2014

Część mamuśki :) U mnie też 11 tc a termin mam na 22 grudnia. Mam nadzieję, że urodzę w styczniu, pierwsze dziecko przenosiłam 2 tygodnie to może teraz też sie uda;) A czuję się dobrze, w sumie nic mi nie dolega. Pozdrawiam Was ciepło. Trzymajcie się :)

31-05-2014

Ja mam termin na 4/01/2015. Ostatnia ciaze poronilam dlatego bardzo mnie to wszystko stresuje. Byle do 12tc potem juz bezpieczniej ponoc.

30-05-2014

Hej mamusie :) ja mam termin 01.01.2015... ciekawe jak to faktycznie bedzie :) pierwsza ciaze przenosilam tydzien a mialam zaplanowana w swoje urodziny... moze drugi dzidzius pospieszy sie o tydzien i zrobi nam prezent gwiazdkowy... :) jestem w 10 tygodniu i we wtorek mam badanie ogolne dzidziusia... mowi sie ze druga ciaza nie stresuje tak bardzo bo juz mamy doswiadczenie i na nic czasu... a ja mimo to caly czas obserwuje swoje cialo i sie martwie czy wszystko jest ok... ah byle do wtorku! :)

28-05-2014

Zosiu, pisząc o sobie, piszesz o mnie ;) Mam termin ustalony na ten sam czas i te same objawy odczuwam. Właśnie zmęczenie daje mi się najbardziej we znaki, zadyszka przy wchodzeniu po schodach, przy odrobinę dłuższych spacerach... zawsze myślałam, że przychodzi to później, może pod koniec II trymestru, a mnie to dręczy już od pierwszych dni ciąży. Na szczęście brak wymiotów, ale dlatego waga pewnie stoi, a może odrobinę rusza do przodu :)

23-05-2014

Hej dziewczyny, Ja właśnie zaczynam 11 tydzień, termin porodu mam wyznaczony na 24-25.12. - będziemy mieć piękny prezent w te święta :)Mąż twierdzi, że już widać brzuszek, może faktycznie troszeczkę się zaokrągliłam, ale moja waga wcale się nie zmieniła. Czuję się dość dobrze, mam mdłości, ale na szczęscie nie wymiotuję. Cały czas jestem za to zmęczona. Ostatnio dostałam kolkę podczas spaceru, zdarza się też, że podczas wchodzenia po schodach złapie mnie zadyszka. Przed ciążą miałam niezłą kondycję. A jak tam u Was?

22-05-2014

Witam Cię serdecznie Lalka1977 ja tez mam termin porodu na 13,12 hehe tylko rodzic bede w Uk pozdrawiam

15-05-2014

Witam, jak większość tutaj też jestem w 11 tyg. ciąży. Poród przewidziany na 13.12. Jestem po ablacji serca ale wadę nadal mam, dodatkowo mam niedoczynność tarczycy i endometriozę, która zniszczyła mi jeden jajnik. Pomimo tego wszystkiego udało nam się i możemy cieszyć się oczekiwaniami na Dzidziusia. Trzeba wierzyć, że się uda i walczyć o swoje szczęście.

15-05-2014

Teraz na pewno sie uda, zycze Tobie i malenstwu duzo zdrowka i wszystko bedzie dobrze.

Kalkulator ciąży

Sprawdź,
który to tydzień

wpisz datę ostatniej miesiączki (w formacie rok-miesiąc-dzień)

Znajdź miejsca przyjazne rodzicom i dzieciom. Pomóż innym mamom i dodaj miejsca, które ty lubisz.