Wzór matematyczny na idealną zabawkę.

Ocena: 5.00/5 Głosów: 1
Ta treść była już przez Ciebie oceniana!

Cliff Arnall, brytyjski psycholog, opracował właśnie równanie matematyczne na najlepszą zabawkę dla dziecka – donosi Daily Telegraph. Idealna zabawka, to według naukowca, coś czym dziecko może bawić się samodzielnie, co rozwija kreatywność, zachęca do interakcji z otoczeniem i może być odziedziczone przez młodsze rodzeństwo.

Wyniki równania, jak zastrzega autor, nie są uniwersalne i mogą osiągać różne wartości dla różnych dzieci. Wiele zależy również od tego, jak rodzice widzą swoje dzieci, jak dobrze je znają. Uwaga: obliczenia mogą wymagać kalkulatora.

A o to jak wygląda wzór Arnalla:

(T x L +(Pi+Po+Cr+S+U+H)): pierwiastek kwadratowy z C

 

T - to czas jaki dziecko może nieprzerwanie bawić się zabawką (w godzinach)

L - liczba miesięcy jaką dziecko może bawić się zabawką

 

Pi - ilość punktów (od 1 do 5) określająca w jakim stopniu dziecko może samo bawić się zabawką

Po -  ilość punktów (od 1 do 5) określająca w jakim stopniu dziecko może bawić się zabawką z innymi

Cr - ilość punktów (od 1 do 5) określająca czy zabawka rozwija kreatywność

S - ilość punktów (od 1 do 5) określająca w jakim stopniu zabawka zachęca do interakcji z otoczeniem.

U - ilość punktów (od 1 do 5) określająca ogólną przydatność zabawki

H - ilość punktów (od 1 do 5) określająca czy zabawka może być dziedziczona przez młodsze rodzeństwo.

 

C - cena zabawki

 

Najlepsze zabawki to te, które w wyniku równania otrzymają conajmniej 40 punktów.

Dla niezorientowanych przypominamy kolejność wykonywania działań: najpierw dodawanie w nawiasie, potem mnożenie TxL, na końcu wyciągnięcie pierwiastka z sumy.

Doktor Cliff Arnall jest także twórcą równania na najlepszy (19.06) i najgorszy (24.01) dzień w roku.

 

 

 

Tematy: zabawki

Komentarze