Wyniki równania, jak zastrzega autor, nie są uniwersalne i mogą osiągać różne wartości dla różnych dzieci. Wiele zależy również od tego, jak rodzice widzą swoje dzieci, jak dobrze je znają. Uwaga: obliczenia mogą wymagać kalkulatora.
A o to jak wygląda wzór Arnalla:
(T x L +(Pi+Po+Cr+S+U+H)): pierwiastek kwadratowy z C
T - to czas jaki dziecko może nieprzerwanie bawić się zabawką (w godzinach)
L - liczba miesięcy jaką dziecko może bawić się zabawką
Pi - ilość punktów (od 1 do 5) określająca w jakim stopniu dziecko może samo bawić się zabawką
Po - ilość punktów (od 1 do 5) określająca w jakim stopniu dziecko może bawić się zabawką z innymi
Cr - ilość punktów (od 1 do 5) określająca czy zabawka rozwija kreatywność
S - ilość punktów (od 1 do 5) określająca w jakim stopniu zabawka zachęca do interakcji z otoczeniem.
U - ilość punktów (od 1 do 5) określająca ogólną przydatność zabawki
H - ilość punktów (od 1 do 5) określająca czy zabawka może być dziedziczona przez młodsze rodzeństwo.
C - cena zabawki
Najlepsze zabawki to te, które w wyniku równania otrzymają conajmniej 40 punktów.
Dla niezorientowanych przypominamy kolejność wykonywania działań: najpierw dodawanie w nawiasie, potem mnożenie TxL, na końcu wyciągnięcie pierwiastka z sumy.
Doktor Cliff Arnall jest także twórcą równania na najlepszy (19.06) i najgorszy (24.01) dzień w roku.
Komentarze