McDonald nie dla dzieci

Ocena: 5.00/5 Głosów: 1
Ta treść była już przez Ciebie oceniana!

Producenci niezdrowej żywności prześcigają się w działaniach marketingowych skierowanych do najmłodszych. Ale niedługo chwyty zachęcające dzieci do sięgania po śmieciowe jedzenie będą zabronione. Eksperci w USA już pracują nad konkretnymi zakazami.

Reklamy zachęcające dzieci do jedzenia fast-foodów już wkrótce mogą być zakazane.
Reklamy zachęcające dzieci do jedzenia fast-foodów już wkrótce mogą być zakazane.

Amerykanie postanowili powalczyć z otyłością u dzieci. Pierwszym krokiem ma być odciągnięcie najmłodszych od fast foodów. W związku z tym Federalna Komisja Handlu (Federal Trade Commission) proponuje wprowadzenie zakazu reklamowania niezdrowego jedzenia przez maskotki dodawane do dziecięcych zestawów, takich jak np. Happy Meal w McDonaldzie. Oznacza to, że bohaterowie ulubionych kreskówek dla najmłodszych nie będą już zachęcać kilkuletnich konsumentów do spożywania kolejnej porcji tłuszczu, soli i niezdrowych węglowodanów. Zamiast tego FTC zachęca właścicieli praw autorskich popularnych bohaterów do reklamowania zdrowej żywności - informuje "New York Times".

Walka z otyłością

Działania Komisji Handlu mają na celu walkę z otyłością, która w Stanach Zjednoczonych nabiera charakteru epidemiologicznego - w ostatnich trzech dekadach odsetek otyłych dzieci w wieku 6-11 lat wzrósł trzykrotnie. Niestety, dzieci w Polsce zaczynają doganiać swoich amerykańskich kolegów, z najnowszych badań wynika, że 6 proc. gimnazjalistów  ma problem z nadwagą, a 11 proc. jest otyłych. Eksperci obwiniają za to m.in. niezdrową żywność sprzedawaną w fast foodach. Zatem amerykańskie regulacje wszystkim wyszłyby na dobre.

Tematy: fast food

Komentarze