Dzień bez serwisów społecznościowych w walce z autyzmem

Ocena: 5.00/5 Głosów: 1
Ta treść była już przez Ciebie oceniana!

1 listopada jest zwieńczeniem trwającej miesiąc kampanii „Przerwa w Komunikacji” (Communication Shutdown). Organizacje wspierające walkę z autyzmem na całym świecie namawiają, aby na jeden dzień zawiesić działanie kont w serwisach społecznościowych. W Polsce kampanię wspiera Fundacja Synapsis.

1. listopada przypada Przerwa w Komunikacji
1. listopada przypada Przerwa w Komunikacji

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi świata na problem autyzmu. Ponad 40 światowych organizacji działających na rzecz autyzmu namawia użytkowników serwisów społecznościowych, takich jak np.  Facebook i Twitter, aby zakupili specjalną aplikację CHAPP, która potwierdzi ich udział w kampanii i wesprze finansowo organizacje (koszt aplikacji wynosi 5 dolarów, euro lub funtów). Ideą akcji jest uświadomienie barier, z jakimi na co dzień spotykają się dzieci i dorośli chorujący na autyzm, objawiający się m.in. problemami w kontakcie ze światem zewnętrznym.

Według danych podanych przez Fundację Synapsis, użytkowników polskich serwisów społecznościowych jest 16 milionów, zaś na całym świecie - 4,5 miliarda.

W Polsce kampanię wspierają znane mamy, m.in. Reni Jusis i Magdalena Różczka, a także Mateusz Damięcki, Pascal Brodnicki czy Artur Barciś.

Co to jest autyzm i jak się objawia? Tłumaczy Joanna Grochowska, psycholog:

Tematy: autyzm, Facebook, Twitter

Komentarze