Naukowcy z Instytutu Edukacji (Uniwersytet Londyński) wykazali, że dzieci, które w wieku ok. 9 miesięcy nie raczkują i nie siadają samodzielnie, mają trudności w szkole związane z nauką i kontaktem z rówieśnikami.
Opóźnienia w rozwoju motorycznym dotyczą ok. 10 proc. niemowląt do ukończenia 1. roku życia
Wyniki badania Millenium Cohort Study - przeprowadzonego na
ponad 18 tys. dzieci urodzonych między 2000 a 2001 rokiem -
wskazują, że opóźnienia w rozwoju motorycznym w okresie niemowlęcym
(takie jak opóźniony rozwój umiejętności raczkowania, siadania,
stawania) mają bezpośredni wpływ na odnoszenie sukcesów w szkole -
zarówno naukowych, jak i społecznych.
Okazuje się, że w wieku 9 miesięcy 96 proc. badanych dzieci
siada samodzielnie, 92 proc. raczkuje, zaś 69 - potrafi stanąć na
nogach. Badacze ustalili, że opóźnienia w rozwoju motorycznym
dotyczą ok. 10 proc. niemowląt do ukończenia 1. roku życia.
Kilkuletnia perspektywa badań pozwoliła dowieść, że dzieci, które
miały gorzej rozwinięte umiejętności motoryczne, znacząco słabiej
radziły sobie w szkole i pozostawały w tyle za rówieśnikami.
Profesor Ingrid Schoon, która poprowadziła badania, zaznaczyła:
- Każde dziecko jest inne. Każde rozwija się w indywidualnym
tempie. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, rodzice powinni
zgłosić się do lekarza pierwszego kontaktu. -
Paweł Grzesiowski, pediatra i wakcynolog, opowiada o
bilansie roczniaka:
Mamazone.pl używa plików cookies w celach statystycznych, społecznościowych, reklamowych i funkcjonalnych. Warunki przechowywania plików cookies można określić w ustawieniach przeglądarki internetowej. Więcej na temat polityki cookies
Komentarze