Co można wywnioskować na podstawie rozwoju dziecka do 1. urodzin?

Ocena: 5.00/5 Głosów: 1
Ta treść była już przez Ciebie oceniana!

Naukowcy z Instytutu Edukacji (Uniwersytet Londyński) wykazali, że dzieci, które w wieku ok. 9 miesięcy nie raczkują i nie siadają samodzielnie, mają trudności w szkole związane z nauką i kontaktem z rówieśnikami.

Opóźnienia w rozwoju motorycznym dotyczą ok. 10 proc. niemowląt do ukończenia 1. roku życia
Opóźnienia w rozwoju motorycznym dotyczą ok. 10 proc. niemowląt do ukończenia 1. roku życia

Wyniki badania Millenium Cohort Study - przeprowadzonego na ponad 18 tys. dzieci urodzonych między 2000 a 2001 rokiem - wskazują, że opóźnienia w rozwoju motorycznym w okresie niemowlęcym (takie jak opóźniony rozwój umiejętności raczkowania, siadania, stawania) mają bezpośredni wpływ na odnoszenie sukcesów w szkole - zarówno naukowych, jak i społecznych.

Okazuje się, że w wieku 9 miesięcy 96 proc. badanych dzieci siada samodzielnie, 92 proc. raczkuje, zaś 69 - potrafi stanąć na nogach. Badacze ustalili, że opóźnienia w rozwoju motorycznym dotyczą ok. 10 proc. niemowląt do ukończenia 1. roku życia. Kilkuletnia perspektywa badań pozwoliła dowieść, że dzieci, które miały gorzej rozwinięte umiejętności motoryczne, znacząco słabiej radziły sobie w szkole i pozostawały w tyle za rówieśnikami.

Profesor Ingrid Schoon, która poprowadziła badania, zaznaczyła: - Każde dziecko jest inne. Każde rozwija się w indywidualnym tempie. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, rodzice powinni zgłosić się do lekarza pierwszego kontaktu. -

 

Paweł Grzesiowski, pediatra i wakcynolog, opowiada o bilansie roczniaka:

 

 

Tematy: rozwój

Komentarze