Niedobór witaminy D może sprzyjać cukrzycy
Dzieci z niskim poziomem witaminy D są bardziej narażone na rozwój cukrzycy typu 2 niż rówieśnicy z prawidłowym poziomem tej witaminy - podają uczeni z University of Texas Southwestern Medical Center w Dallas na łamach "Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism".
Okazuje się bowiem, że niedobór witaminy D w organizmie często idzie w parze z otyłością, która z kolei wiąże się z wyższym stopniem odporności na insulinę, czyli hormon, który obniża poziom cukru we krwi. A stąd już prosta droga do cukrzycy typu 2.
Naukowcy podkreślają jednak, że ich obserwacja sugeruje jedynie taki związek, ale nie wykazuje związku przyczynowo-skutkowego. Do tego potrzebne są kolejne badania.
Niezależnie jednak od ich wyników, uczeni przypominają o konieczności podawania dzieciom witaminy D zwłaszcza w miesiącach zimowych, kiedy mniej przebywamy na słońcu. Można podawać malcowi witaminę w kapsułkach albo zadbać o to, aby jego dieta obfitowała w tłuste ryby i jaja.
















Komentarze