Mała zmiana w ciążowej diecie uchroni dziecko przed alergią
Uczulenie na pokarmy u dzieci w pierwszych latach życia wynika m.in. z faktu, że przewód pokarmowy maluchów nie jest w pełni dojrzały i nie radzi sobie z atakiem alergenów. Naukowcy z francuskiego National Agricultural Research Institute (INRA) sprawdzili, co można zrobić, by układ immunologiczny działał sprawniej już w chwili narodzin.
Okazało się, że wystarczy prosta zmiana w jadłospisie przyszłej mamy, by ryzyko wystąpienia alergii u jej dziecka znacząco zmalało - podaje brytyjski dziennik "Daily Telegraph". Ciężarna powinna spożywać tłuste ryby morskie (tj. łosoś, śledź, makrela, tuńczyk), orzechy włoskie oraz olej lniany - czyli produkty obfitujące w nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3.
Uczeni prowadzący badania uważają, że spadające w ostatnich latach spożycie ryb i innych produktów bogatych w omega-3 powoduje, że lawinowo wzrasta liczba chorych na alergie pokarmowe.
















Komentarze